Welkom
Welkom op de website van het tijdschrift Zone.
Bekijk hier alle interviews
Word abonnee
Bekijk hier de optiesRedactie
Neem contact op met de redactieWeten
Bijzondere plekken
Weten
Kunstzinnige vorming in het ontwikkelingsgericht onderwijs
Marte van Vliet
Weten
Van Ons – Voor Hier
Een kunsteducatief project voor groep 1-2 van het basisonderwijs.
Weten
Boeksignalering
Weten
De situatie van het basisonderwijs
Jan Berenst
Weten
Spel bewust! Ontwikkelingsgericht spellingsonderwijs in groep 3.
Weten
Hier woon ik: Powerpoint
Willeke Visser
Weten
Planning en reflectie
Visser
Weten
Hier woon ik
Visser
Weten
Meer Boeksignalering – Zone 4 2011
Weten
Een kwalitatieve studie naar een ontwikkelingsgerichte visie op educatief partnerschap
Niko Fijma
Weten
Implementing dynamic assessment in the classroom
Chiel van der Veen en Bea Pompert
a practice of teacher support in schools for developmental education
Weten
‘Boek aan Zee’
Weten
Handleiding voor de leerkracht bij het project ‘Bibliotheek in de klas!’
Ingrid Bijster
Weten
Kikker en het vogeltje. Samen een prentenboek in het Engels vertalen
Naomie Haveman
Weten
Filmpjes startactiviteit engels
youtube links
Weten
De studiereis naar Canterbury in Engeland.
Weten
Meer Boeksignalering – Zone 3 2011
Weten
Narratieve competentie en rekenvaardigheden in groep 3 en 4 van de basisschool
Wendy van Houten
Weten
Overzicht recente publicaties van Mienke Droop
Mienke Droop
Weten
Hoe schoolontwikkeling een feestje wordt op de werkvloer
De Mijlpaal
Weten
Ik ben een astronaut
Willeke Westerlaken
Weten
Op zoek naar de zon. Kleine kring rondom het gebruik van bronnenmateriaal
Willeke Westerlaken
Weten
Carnaval in de kennisfabriek
Bert van Oers
Weten
Literatuurlijst bij het artikel ‘Spelen in de bovenbouw, onderzoeken in de onderbouw’
Chiel van der Veen
Weten
Het leven beschouwen
Fieke Bijnagte
Weten
Stap 1: een themaplanning maken met ‘volle’ reken-wiskundeactiviteiten
Weten
Stap 2: 3D-analyses maken van enkele reken-wiskundeactiviteiten
Weten
Bronnen bij Artikel Niko Fijma
Niko Fijma
Weten
De activiteit: post adresseren en bezorgen/ plattegrond hiervoor maken
Weten
Literatuurlijst bij ‘Spatial structuring and the development of number sense:
Fenna van Nes en Dolly van Eerde
A case study of young children working with blocks’
Weten
Meer Boeksignalering – Zone 1 2011
Weten
Meer Boeksignalering – Zone 4 2010
Weten
De meerwaarde van HOREB P.O. digitaal
M.M. van Vijfeijken
Weten
Evalueren met kinderen
Lorien de Koning
Weten