Welkom
Welkom op de website van het tijdschrift Zone.
Bekijk hier alle interviews
Word abonnee
Bekijk hier de optiesRedactie
Neem contact op met de redactieWeten
Spelling groep 3-4
Femke Steegstra
Weten
Tweedaagse ‘Winterschool’ 2008
Hanneke Verkleij
Weten
Oorlog rond de slotgracht
Aukje Trotsenburg
Weten
Technische handleiding Horeb
Ester van Oers
Weten
Horeb. Inhoudelijke handleiding
Frea Janssen-Vos en Bea Pompert
Weten
The Thematic Vocabulary Assessment Test
Renata Adan-Dirks
A new ecologically valid instrument for assessment of Dutch lexical knowledge of bilingual kindergarten pupils in developmental educaton.
Weten
Ontwikkelingsgericht onderwijs (OGO)
Weten
Toezicht op Burgerschap en Integratie
Weten
Reading and Writing with Struggling Readers. A Vygotskian Approach
Isabel Peters
Weten
Observatiepunten zwakke lezers
Isabel Peters
Weten
Verdiepingsaanpak voor zwakke lezers - overzicht
Weten
Hoe werk je met Méér dan onderwijs
Weten
Inleiding van het boek Méér dan onderwijs
Weten
Wim de Haan beschrijft in het artikel:
Wim de Haan
De toekomst van groep 8 de snuffelstages en interviews met brugklassers die de kinderen van groep 8 hebben ondernomen. Binnen het thema ‘Mijn toekomst’ heeft hij ook andere facetten aan de orde laten komen. Hier volgt een overzicht.
Weten
Promotieonderzoek: De Schatkist van het Schematiseren
Mariëlle Poland
Weten
Het wordt allemaal minder…
Jan Berenst
Weten
Leren zwemmen op een pianokruk
Jan Berenst
Een beschouwing over de Inspectiecampagne voor het technisch lezen
Weten
Het automatiseringsproces
Isabelle Vingerhoets
Weten
Het analyse-instrument voor lees-schrijfactiviteiten
De Activiteit
Weten
Verslag analyse interviews ‘Aardrijkskunde en OGO’:
Marian Blankman
Meer zicht op de rol en positie van het vak aardrijkskunde in de bovenbouw van het Ontwikkelingsgerichte Onderwijs
Weten
Zo maken we het onderwijs beter
Frits van Oostrom
Weten
Meer lezen over het schoolbuurtwerk in Amsterdam-Westerpark
Weten
Beschrijving van het thema ‘Hulp geven’
Inette Schut
Weten
Speciale aandacht voor de overgang van de spelactiviteit naar de bewuste leeractiviteit
Weten
Basisschool De Avonturijn: Protocol verlengen
Weten
Observatiemodel voor reken-wiskundeactiviteiten. Met voorbeelden
Weten
Observatiemodel voor reken-wiskundeactiviteiten
Weten
Voorbeeld van een Logboekbeschrijving
Weten
Observatiemodel voor constructiespel en beeldende activiteiten. Met voorbeelden
Weten
Observatiemodel voor constructiespel en beeldende activiteiten
Weten
Een voorbeeld uit het activiteiten boekdidactische hulpmiddelen:
De rol van de leerkracht in spelactiviteiten. Wat ga je doen en hoe?
Weten
Basisontwikkeling: Een Vygotskyaanse strategie voor ontwikkelingsstimulering
Frea Janssen-Vos en Bert van Oers
Weten
Literatuur en achtergrondinformatie over kindermisbruik
Weten
Vertrouwenscontactpersoon
Bovenschoolse afspraken zoals die zijn vastgesteld voor het Netwerk CP Amsterdam
Weten
Protocol Rol van de Contactpersoon wanneer iemand betrokken bij de school aangeklaagd wordt
Weten